Dubbel genomineerd

Grijs vandaag, en er valt veel te zeggen voor gepieker. De Aziatische hoornaar bedreigt onze bijen, het klimaat warmt te snel op, extreem-rechts bakt zoete broodjes en mijn linkerbeen staat vol muggenbeten. Nog zoiets: kinderen kunnen niet meer vlot lezen, Vlaamse tienjarigen scoren volgens het Pirls-onderzoek slechter dan de lezers in ongeveer alle vergelijkbare landen.

Dubbel welkom dus, dit goede nieuws: mijn twee jongste boeken zijn allebei genomineerd voor de Leesjury 2024. Ik win nooit iets in Groep 3 en Toen Raaf links afsloeg in Groep 4. Van die lezers ben ik al zeker. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar twee maken er toch al iets lenteachtigs van.

Ik ga niet zweven, ondanks mijn naam. Maar een klein gelukshuppeltje van achter mijn tomatenplanten, dat ziet niemand, toch?

Illustratie Karst-Janneke Rogaar

10 reacties op ‘Dubbel genomineerd

  1. Ik ben blij Evelien met je nominaties, je lezertjes zullen genieten van je boeken

    Vlieg maar verder😘🌻

    Hartelijk
    LIEVE

Plaats een reactie