Het gewone leven van een jongere (nieuw boek!)

Mijn zevende roman voor jongeren is er! Hij is mooi, 156 pagina’s slank en zo alleen, maar binnenkort niet meer, als jullie hem allemaal gaan lezen.

Over relaties, seksualiteit, roesmiddelen, bingedrinken, klimaatjongeren, lgbtq, toekomstplannen… het gewone leven van een jongere, quoi. En ik vergat grenzen nog! Wat voor de ene normaal is, gaat voor een ander over een grens. Wat op het moment zelf natuurlijk aanvoelt, kan achteraf totaal onredelijk lijken. Ik maakte het mijn personages niet gemakkelijk en ik had soms met ze te doen, maar morren doen ze sowieso in het laatste jaar van de middelbare school.

Dit zegt de flaptekst:


Jowi (17 jaar) ligt in coma in het ziekenhuis na een val van een betonnen brug. Op zijn hand staat ‘sorry’ geschreven. Zijn vrienden herinneren zich van de avond van het ongeluk niet veel meer dan een spelletje truth or dare. Of dat zeggen ze tenminste. Zeker is dat er zich veel lege bierblikjes hebben verzameld onder de brug. En dat Jowi daar plots lag te bloeden. En dat de zoon van de schooldirecteur die nacht meer heeft gezien dan hij vertelt.
Het is wachten op de waarheid tot Jowi ontwaakt.
Een psychologische whodunit waarin zes jongeren en hun ouders de puzzelstukjes van een vreemd ongeluk bij elkaar leggen.

Geen woord van gelogen. Iets wat Jowi, Jülide, Leo, Kilian, Annet, Ernst, Carlos en alle andere personages volmondig zullen beamen.

‘Onder de brug’ is uitgegeven bij Querido en vanaf 7 mei te koop in de betere boekhandel voor €17,99.

Plaats een reactie