Kippenweelde!

Een nieuw boek! Over de dieren die mij het nauwst aan het hart liggen sinds ze me tijdens mijn caravandagen nietsvermoedend troostten. Kippen, dus! Op zich zijn het al parels maar bijna nog mooier zijn ze als kunstenaar Jan Hamstra ze onder handen neemt. Het enige nadeel is dat ik al bladerend intens ga verlangen naar het geluid dat ze voortbrengen, Aangezien het jeugdboekenmaand is en ik het nu in plaats van met kippen met kinderen moet stellen, neem ik me voor hun geroezemoes voor en na de lezingen voor geruststellend gekakel te nemen. Nadien koop ik een kip of drie, een roofdierproof hok en ga ik er misschien nog eens voor. Tot dan kan ik een beetje in dit boek scharrelen, me realiseren dat ik never ever de cool van een kip zal evenaren.

Petje af voor Jan Hamstra, de illustrator die de gutsgrenzen verlegde. Hier kun je zien hoe hij de linosnedes maakte.

En dank ook aan Sofie Van Sande en Anaïs Thienpont van uitgeverij Lannoo.

Het grote kippenboek heeft ook letterlijk een groot formaat is vanaf vandaag te koop in de betere boekhandel.

2 reacties op ‘Kippenweelde!

  1. Ziet er heel mooi uit! Ik ben ook zot van kippen en mis ze enorm in de tuin.De tekening doet me aan Carl Cneut denken, heel mooi!Gr.k Verzonden vanaf mijn Galaxy

Plaats een reactie