boeken voor kleine en grote kinderen

Korting op Jubelkreten en Vrolijkheidjes

In Nominaties en prijzen on mei 24, 2016 at 10:21 am

9789401429542Lina en Judocus weten het meestal beter, maar de nominatielezers van de Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen doen het ook niet slecht. Ze nomineerden ‘Lina en Judocus weten het beter’ in de categorie 6-8 jaar. Dat betekent dat heel veel kinderen dat boek zullen lezen in 2016 en 2017. Lina en Judocus zijn alvast onder de indruk.

Lina?
Ja, Judocus.
We zijn genomineerd voor de KJV. Dat zegt oma.
Wat is genomineerd?
Dat we verkozen zijn of zoiets.
O wauw! En voor wat dan?
Ik zeg het toch: de KJV.
Maar wat is de KJV?
Dat weet ik niet.
Zag oma er blij uit toen ze het vertelde?
Ze lachte toch.
Het zal wel iets met korting zijn, dan. Als ze minder moet betalen is oma altijd blij.
Oké. De K staat voor Korting. En die J en die V dan?
Ik weet het niet. Bedenk zelf ook eens wat. Wat begint er met de letter J?
Jeuk?
Judocus! Korting op Jeuk, dat gaat toch niet.
Jongens! Korting voor Jongens zoals Judocus? Hihi.
En ik dan?
Bedenk dan zelf een woord. Ik wed dat je er geen vindt.
Echt wel. Euh. Jeansbroek.
Korting op Jeansbroeken. Denk je?
Ja, hoor, dat zal het zijn. Nu nog een woord dat met een V begint.
Vla. Of nee, Vrat!
Wrat is met een w, Judocus. En oma zei KJV, niet KJW.
Vriend? Vuur? Vet?
Het moet iets zijn waar je korting voor kunt krijgen.
Er is gewoon te veel met een V.
Misschien is het dat wel? Veel. Korting op Jeansbroeken en Veel meer.
Ja zeg, Lina. Dat klinkt goed. Wanneer is oma terug?
Binnen een uurtje.
Goed. Dan begin ik aan een lijstje.
Wat voor lijstje?
Van Veel meer. Want een jeansbroek hoef ik niet.
O! Mag ik meedoen? Aan je lijstje?
Natuurlijk. Jij bent toch ook genomineerd!

9789401429542a

 

 

  1. Aha, een nominatie om duimen en vingers bij af te likken!

  2. Erg leuk! 🙂

Geef een reactie

