boeken voor kleine en grote kinderen

Just for one day

In Nominaties en prijzen, Uncategorized on januari 11, 2016 at 2:19 pm

Deze ochtend was David Bowie op Klara te horen, dan weet je dat er iets aan de hand is. En ja, het was meteen het ergste, heel de wereld luistert vandaag naar zijn muziek en denkt: Can you hear me Major Tom, Can you hear me Major Tom? Ik blijf Bowie associëren met de film ‘Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo’, en dat brengt me bij het enige boek waardoor ik ooit strafstudie kreeg. Ik zat zo geboeid te lezen in het boek op mijn schoot dat ik niet door had dat de leerkracht zedenleer de les al een paar minuten had stilgelegd. Ik las met open mond verder op de gang, op de speelplaats en misschien zelfs op de fiets, tot het uit was en ik terug aan de wereld kon deelnemen. En omdat Bowie oproept om ons Heroes te wanen, al was het maar voor één dag, breng ik vandaag dit heuglijk nieuws over mijn twee laatste jeugdromans:

COVER

‘Ga niet naar Canada en andere misverstanden over de liefde’ krijgt een eervolle vermelding van de Provincie Oost-Vlaanderen (Driejaarlijkse Prijzen voor Letterkunde – Kinder- en Jeugdliteratuur 2015).

 

 

 

 

9789045117812‘Getekend’ is genomineerd voor de Lavki-prijs, de prijs voor het beste jeugdboek dat tussen 2010 en 2015 verscheen.

In ‘Getekend’ worden een paar personages al spijbelend helemaal rustig van Bowie’s ‘The man who sold the world’. Fantastisch nummer, zeker ook in de cover van Nirvana, al blijft Life on Mars mijn favoriete Bowie-meezinger-aller-tijden.

 

 

 

affiche2016

  1. Proficiat! Mooie waarderingen voor mooi werk!

Geef een reactie

