boeken voor kleine en grote kinderen

Wat ik niet in Canada deed

In Over mijn werk, Uncategorized on oktober 17, 2012 at 8:37 am

Ik ging niet achter wilde dieren zoals grizzly’s of poema’s aan. Ik praatte geen Frans, ook geen grappig Frans. Ik sliep niet in hotels of motels waar chainsaws uit de kofferbak van de andere gasten staken. Ik reed niet in een SUV. Ik kampeerde niet in gletsjerspleten en maakte geen vuurtjes. Ik at geen pancakes.
Maar geloof me, ik deed die dingen bijna. Canada is niet voor niets the land of the free.
Bovendien deed ik heel wat dingen wél.
Ik luisterde naar het gekrijs van eekhoorns (jaha, eekhoorns). Ik praatte Engels, wat zeg ik, ik dacht zelfs volmaakte Engelstalige gedachten. Ik maakte wandelingen met drie imposante honden en een dito schrijfster. Ik aanhoorde verhalen, zo dwingend verteld dat het leek alsof de mensen die ik tegenkwam op mij hadden gewacht om ze te vertellen. Ik keek vol ongeloof naar het overaanbod aan bergen, luchten en water. En ik won de plaatselijke tombola!
Ik vloog, en niet alleen heen en terug. Canada gaf me vleugels, ik strekte ze uit over de provincies Alberta en British Columbia, en specifieker over Calgary, Banff, Castle Mountain, Jasper, Lake Louise, Radium Hot Springs, Cranbrook, Nelson, Procter, Gray Creek, Creston en Longview. (Ik tankte in Salmo, maar dat was geen aanrader.)
Er zijn veel bewijzen van mijn aanwezigheid. Binnenkort in mijn nieuwe boek over mijn grootvader die zijn Canadadroom beleefde in 1929. Er zijn veel mensen die van mijn overkomst kunnen getuigen (thanks Anne, Tom, Ingrid, Dennis, Geoff, Joe, and many others). Maar voorlopig zijn er enkel foto’s. Enjoy… ik ben er nog niet van bekomen, en hoop dat nog lang zo te houden.

  1. 🙂 Prachtige foto’s. Dat blauw van het water! gr monica

  2. En ondertussen is het nu November 2014. Ik vraag me soms af…en hoe gaat het nu met Evelien? Zij die een aangenaam blitz bezoek maakte hier bij ons aan de Foothills van de Rockies… hoe ver staat het met haar boek? Hopelijk gaat alles goed en heb je de schoonheid hier niet uit je archieven geschreven. Je hebt nog steeds een stempeltje achtergelaten in mijn hart! Vele groeten van ons allen. Michele (crescentmoonbb)

    • Ja, wat nu al lang geleden is lijkt gisteren. Jullie plek was bijzonder, en dat gulle huiselijke maal aan de keukentafel deed enorm deugd… Misschien moet ik maar een vervolg schrijven 🙂

Geef een reactie

