boeken voor kleine en grote kinderen

Hopla! Naar Canada!

In Nieuw werk on september 20, 2012 at 10:12 am

Binnen vijf dagen vertrek ik naar Canada. Na een jaar of twaalf aan het fornuis met drie kleine jongetjes aan mijn rokken stap ik het vliegtuig op naar Calgary. Ik treed daarmee in de voetsporen van mijn grootvader, Maurice De Vlieger, die in 1929 emigreerde naar Canada, maar een tweetal jaar later terugkwam en zo mogelijk maakte dat eerst mijn vader en dan ikzelf geboren werden. Gedurende twee weken omcirkel en doorkruis ik de Rocky Mountains om te voelen wat dat met je doet, jezelf het nest uitgooien om grootse bergen te zien opdoemen als in een absurde droom. In plaats van een beitel om daar net als hij aan de spoorweg te werken neem ik een laptop en een schriftje (of twee) mee, dat moet volstaan als werkmateriaal. Als het goed is, schrijf ik over mijn jonge opa in een nieuwe jeugdroman. Maar eerst zorgen dat ik niet van een besneeuwde weg glijd in mijn gehuurde Automatic, dat ik niet door een bijziende beer word opgepeuzeld, dat ik niet net als hij mijn hart verlies aan Kootenay Lake…

  1. Hey Evelien,
    Wat ben ik stiekem een beetje jaloers op dit plan. Vooral op het stukje ‘uit het nest’.
    Ik hoop dat je je grootvader daar terugvindt. De mijne is een dik jaar geleden overleden en ik mis hem nog elke dag. Het was dan ook een man met een heel groot hart die door iedereen graag werd gezien.
    En die blik op je afkomst neem je toch ook weer mee naar je nest. Cirkel rond.
    Goeie reis !

Geef een reactie

