boeken voor kleine en grote kinderen

Genade!

In Over mijn werk on mei 9, 2011 at 12:54 pm

Mensen maken wel eens de opmerking dat het leuk moet zijn voor kinderen om een kinderboekenschrijfster als moeder te hebben. Mijn kinderen blijven er in elk geval erg rustig onder. De jongste van vier bijvoorbeeld, in een ‘interview over je mama’ (moederdagcadeautje): ‘mijn mama schrijft boeken voor andere kinderen’. Niet voor hem dus: hij kon er dan ook geen een opsommen. Of de twee oudsten, toen ik hen vorige week vertelde over mijn geworstel aan mijn nieuwe boek, en vroeg of ik het begin eens mocht voorlezen: ‘nee, mama, niet voorlezen, genade!’ Zij waren misschien beter af geweest met een moeder die gestaag in de karnemelkpap roert, met maar één wens: die tot de gewenste dikte te brengen. Ze vragen het zich niet af, simpelweg omdat ze niets anders kennen dan een moederhoofd dat soms mijlenver weg zit. En die karnemelkpap dan? Bah, zo lekker is die nu ook weer niet…

Geef een reactie

