boeken voor kleine en grote kinderen

Een welp voor een duif

In Over mijn werk on februari 24, 2011 at 1:50 pm

‘Job en de duif’ kreeg een Boekenwelp!

Je kunt nooit weten hoe een koe een haas vangt. En ook niet hoe een duif een welp vangt. Maar als die welp er eenmaal ligt, moet je maar aannemen dat die duif toch geen doetje was. De welp beweegt niet meer, maar hij mag hier bekomen, van alles. Ik koester hem.

Uit het juryverslag:

De winnaar van de tweede Boekenwelp krijgt meteen ook de prijs voor het origineelste en meest gewaagde hoofdpersonage. Je moet het maar durven: duivenmelkerij centraal stellen in een boek voor beginnende lezers. Maar wat blijkt, duiven en zesjarige kinderen hebben meer met elkaar gemeen dan je misschien denkt. Een tand verliezen lijkt wat op de rui van een duif, en een moeder is als een baas – maar dan anders. Duif en kind zijn ook allebei bijzonder eigenzinnig, taalvaardig en gewoon grappig in dit overheerlijke kinderboek. Deze auteur weet een boek voor eerste lezers met evenveel souplesse te schrijven als haar adolescentenromans.

  1. Job en zijn Welp beheersen hier al 3 dagen de gesprekken. Mijn moeder belt me elke dag om te vertellen wat ze waar gelezen en gehoord heeft. S heeft plots een lentegevoel en overvalt zijn collega’s met kranten en alles wat hij kan vinden op het net. E is zwaar onder de indruk, want je hebt EEN TROFEE GEWONNEN en dat is voor zijn competitieve ikje het hoogste goed. En ik, ik kan na de eerste vreugdekreet gewoon niet meer stoppen met glimlachen.
    Proficiat, auntie!

  2. lieve familie ajuin, jullie maken me blij!

  3. Een boekenwelp zowaar, da’s niet van poes! Van ons allemaal een dikke proficiat. Wij zijn…euh…leeuwetrots op jou.

Geef een reactie

