boeken voor kleine en grote kinderen

Hoera!

In Over mijn werk on februari 3, 2011 at 2:01 pm

Mijn zieke vierjarige heeft me daarnet al uitgeroepen tot beste hoofdkussen (na zijn dutje op mijn hoofd). En nu nog een nominatie voor de Boekenleeuw voor ‘Job en de duif’? Een topdag!

Uit het juryverslag:

Evelien De Vlieger bewijst met dit originele boek voor beginnende lezers dat ze niet alleen voor de Vlaamse adolescentenliteratuur een aanwinst is. De onverwachte vriendschap tussen een jongetje en een duif levert levendige dialogen en avontuurlijke scènes op. Niet alleen verwerkt de auteur op een heel natuurlijke manier allerlei weetjes over duiven en duivensport in het verhaal, ze doet dat ook nog eens in korte woorden en eenvoudige zinnen. Bovendien leert Job door zijn gesprekken met de duif ook zichzelf beter kennen, en zo’n interessante psychologische ontwikkeling zie je zelden in boeken voor eerste lezers. 

Deze woorden geven me moed, want mijn nieuw jeugdboek verschijnt eind februari, en dat is altijd een sprong in het duister. Natuurlijk geeft het ook voldoening om het beste hoofdkussen te zijn (ook als zakdoek, broodautomaat en elektrische deken doe ik het niet slecht). Maar een nominatie voor iets wat ik geschreven heb doet me even zweven, het geeft me lucht en rust. Meer heeft dit huishoudapparaat niet nodig…

  1. Proficiat Evelien! Doe zo verder zou ik zeggen!

  2. Goede Avond Evelien,

    Wat ben ik blij voor jou dat je succes heb.
    Van harte gefeliciteerd 🙂

    Lieve en vanuit een verre sterrenhemel een knipoogje van André

Geef een reactie

