boeken voor kleine en grote kinderen

Hoe maak ik een dag goed?

In Recensies on november 3, 2010 at 9:08 pm

Door te lezen wat Jaap Friso schrijft over ‘Hoe maak ik een vriend’ op zijn site Jaapleest. Even een stukje uit de recensie:

“Hoe maak ik een vriend? is een geestig en trefzeker boek dat gaat over een belangrijke kwestie. Vriendschap lijkt op die leeftijd geen vanzelfsprekendheid meer en vooral de angst om een buitenbeentje te zijn, moet herkenbaar zijn. De Vlieger verplaatst zich in een jongen die zenuwachtig is voor het onbekende (…)”

Dit boek ligt me nauw aan het hart en met het cijfer dat Jaap Friso me ervoor geeft (8,5) ben ik blij als een kind met een goed rapport. Ik bracht de middag glimlachend door op de boekenbeurs, waar ik twee uurtjes ging signeren op de stand van Lannoo. Pijn aan mijn pols heb ik daar niet van, maar pijn aan je kaken is leuker.

Geef een reactie

