boeken voor kleine en grote kinderen

Klassieker in beelden

In Net gelezen on maart 30, 2010 at 7:46 pm

Aan klassiekers blijf je hangen. Dave Eggers kan ervan meespreken. Hij schreef zowel het scenario voor de film ‘Where the wild things are’ als het boek ‘Max (en de wild things). De film heb ik nog niet gezien, maar het boek las ik, uit pure nieuwsgierigheid of zoiets niet gedoemd is om te mislukken. Het boek (‘een roman voor alle leeftijden’ staat er op de cover) speekt zich half af in de gewone wereld, en half op het eiland waar de monsters leven. Het eerste deel vond ik sterk, en ik vind het jammer dat Max daarna zo lang op dat eiland blijft. Over die echte mensen (zijn moeder, zijn oudere zus, een oude man in zijn straat) had ik echt wel meer willen lezen. Terwijl die monsters… Monsters blijven toch fascinerender in prenten. 

Benieuwd of het in de film beter lukt. Het voorfilmpje hieronder mag er wel al zijn.

Geef een reactie

